Lifcos dotterbolag Hekotek har tilldelats prestigefulla estniska priser

Hekotek, ett dotterbolag till Lifco, har tilldelats de prestigefulla estniska priserna ”Årets företag 2016” och ”2016 års exportföretag”. Estlands president Kersti Kaljulaid överlämnade priserna till Hekoteks VD Heiki Einpaul vid en ceremoni i Tallinn förra veckan.

Vinnarna av tävlingen ”De bästa estniska företagen” utses av estniska arbetsgivarföreningen, Enterprise Estonia och estniska handelskammaren.

Hekotek är Baltikums största tillverkare av utrustning till sågverk och biobränsleindustrin. Företaget levererar också utrustning såsom transportband till andra industrier. Hekotek har cirka 120 anställda i Estland och Ryssland. Företaget levererar till de flesta stora sågverk i Baltikum liksom Finland, Sverige, Ryssland, Vitryssland, Polen, Tyskland och andra länder i övriga världen.

“De prestigefulla priserna är ett viktigt erkännande av det framgångsrika arbete Hekoteks ledning och anställda utför”, säger Lifcos VD och koncernchef Fredrik Karlsson.

“Jag är stolt över vad vårt team på Hekotek har åstadkommit”, säger Hekoteks VD Heiki Einpaul. “Priserna ger oss motivation för att fortsätta utveckla vårt arbete och överträffa våra kunders förväntan.”

För mer information om Hekotek, besök gärma www.hekotek.ee

Tel +46 730 244 872

Lifco förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Lifco har 133 bolag i 28 länder. Koncernen omsatte 2015 7,9 miljarder SEK med ett EBITA-resultat på 1,2 miljarder SEK och en EBITA-marginal på 15,0%. Läs gärna mer på www.lifco.se.