Lifco publicerar delårsrapporten för januari-september den 25 oktober

Lifco publicerar delårsrapporten för januariseptember torsdagen den 25 oktober kl 11.30. En telefonkonferens äger rum samma dag kl 15.00 med Fredrik Karlsson, VD, Per Waldemarson, vice VD och chef för affärsområdet Dental och Therése Hoffman, ekonomidirektör.

Förvaltare, analytiker och media är välkomna att delta i telefonkonferensen den 25 oktober
kl 15.00.

Länk till presentationen:

Telefonnummer:

Sverige +46 8 506 395 49
UK +44 203 008 98 13
US +1 855 753 22 37

Efter presentationen är det möjligt att ställa frågor.

Tel +46 730 244 872, e-post ir@lifco.se

Lifco erbjuder ett tryggt ägande för små och medelstora företag. Lifcos affärsidé är att förvärva och utveckla marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco hade vid årsskiftet 138 rörelsedrivande bolag i 29 länder. År 2017 omsatte Lifco 10,0 miljarder SEK med ett EBITA-resultat på 1 732 MSEK och en EBITA-marginal på 17,3%. Läs mer på www.lifco.se.