Lifco publicerar årsredovisningen

Lifcos årsredovisning 2015 finns från och med idag tillgänglig på bolagets webbplats www.lifco.se.

Årsredovisningen kommer endast att distribueras till aktieägare som uttryckligen begär ett tryckt exemplar.

Lifco förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Lifco har 133 bolag i 28 länder. Koncernen omsatte 2015 7,9 miljarder SEK med ett EBITA-resultat på 1,2 miljarder SEK och en EBITA-marginal på 15,0%. Läs gärna mer på www.lifco.se.

Lifco offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument och/eller Nasdaq Stockholms regelverk för emittenter. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 april 2016 kl 08.00.