Lifco presenterar delårsrapporten för jan-sep den 25 oktober

den 25 oktober kl 13.00. En telefonkonferens äger rum samma dag kl 15.00 med
Fredrik Karlsson, VD, Per Waldemarson, chef för affärsområdet Dental och
Therése Hoffman, ekonomidirektör.

Förvaltare, analytiker och media är välkomna att delta i telefonkonferensen den
25 oktober kl 15.00.

Länk till presentationen:

Telefonnummer:

Sverige: +46 8 566 426 93
UK: +44 203
US: +1 855 831 59 45

Presentationen beräknas ta 20 minuter, därefter är det möjligt att ställa frågor.

Tel +46 730 244 872

Lifco förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Lifco har 133 bolag i 28 länder. Koncernen omsatte 2015 7,9 miljarder SEK med ett EBITA-resultat på 1,2 miljarder SEK och en EBITA-marginal på 15,0%. Läs gärna mer på www.lifco.se.