Lifco presenterar delårsrapporten för jan-mar den 12 maj

den 12 maj kl 11.00. En telefonkonferens äger rum samma dag kl 13.00 med
Fredrik Karlsson, VD, Per Waldemarson, chef för affärsområdet Dental och
Therése Hoffman, ekonomidirektör.

Förvaltare, analytiker och media är välkomna att delta i telefonkonferensen den
12 maj kl 13.00.

Länk till presentationen:

Telefonnummer:

Sverige: +46 8 566 426 90
UK: +44 203
US: +1 855 753 22 36

Presentationen beräknas ta 20 minuter, därefter är det möjligt att ställa frågor.

Tel +46 730 244 872

Lifco förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Lifco har 133 bolag i 28 länder. Koncernen omsatte 2015 7,9 miljarder SEK med ett EBITA-resultat på 1,2 miljarder SEK och en EBITA-marginal på 15,0%. Läs gärna mer på www.lifco.se.