Lifco presenterar delårsrapporten för jan-jun den 15 juli

den 15 juli kl 07.30. En telefonkonferens äger rum samma dag kl 09.00 med
Fredrik Karlsson, VD, Per Waldemarson, chef för affärsområdet Dental och
Therése Hoffman, ekonomidirektör.

Förvaltare, analytiker och media är välkomna att delta i telefonkonferensen den
15 juli kl 09.00.

Länk till presentationen:

Telefonnummer:

Sverige: +46 8 566 426 91
UK: +44 203
US: +1 855 831 59 46

Presentationen beräknas ta 20 minuter, därefter är det möjligt att ställa frågor.

Tel +46 730 244 872

Lifco förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Lifco har 133 bolag i 28 länder. Koncernen omsatte 2015 7,9 miljarder SEK med ett EBITA-resultat på 1,2 miljarder SEK och en EBITA-marginal på 15,0%. Läs gärna mer på www.lifco.se.