Lifco presenterar bokslutskommunikén för 2017 den 15 februari

Lifco publicerar bokslutskommunikén torsdagen den 15 februari kl 11.30. En telefonkonferens äger rum samma dag kl 13.00 med Fredrik Karlsson, VD, Per Waldemarson, chef för affärsområdet Dental och Therése Hoffman, ekonomidirektör.

Förvaltare, analytiker och media är välkomna att delta i telefonkonferensen den 15 februari kl 13.00.

Länk till presentationen:

Telefonnummer:

Sverige +46 8 566 426 92
UK +44 203 008 98 03
US +1 855 831 59 45

Presentationen beräknas ta 20 minuter, därefter är det möjligt att ställa frågor.

Tel +46 730 244 872, e
-post ir@lifco.se

Lifco förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Lifco hade vid årsskiftet 132 bolag i 26 länder. År 2016 omsatte Lifco 9,0 miljarder SEK med ett EBITA-resultat på 1 377 MSEK och en EBITA-marginal på 15,3%. Läs mer på www.lifco.se.