Lifco emitterar två obligationslån om totalt 1 000 MSEK

Lifco AB (publ) har beslutat att emittera två icke säkerställda obligationslån med en löptid om två år.

Det första obligationslånet uppgår till 165 MSEK och löper med en årlig rörlig ränta om tre månader STIBOR +0,75% med en effektiv kreditmarginal om 0,60%. Det andra obligationslånet uppgår till 835 MSEK och löper med en årlig fast ränta om 0,355%. Intresset för obligationslånen var mycket stort och emissionerna övertecknades.

Likviden från obligationsemissionerna kommer att användas till refinansiering av existerande banklån. Lifco avser att notera de nya obligationerna på marknaden för företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm.

SEB och Danske Bank har varit finansiella rådgivare och Vinge har varit legal rådgivare till Lifco.

För mer information kontakta gärna:

Tel 0730 244 872, e-post ir@lifco.se

Lifco förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Lifco har 133 bolag i 26 länder. Koncernen omsatte 2016 cirka 9 miljarder SEK med en EBITA-marginal på 15%. Läs mer på www.lifco.se